Saya sudah bekerja di tempat yang sama lebih 20 tahun (dan tidak bermakna ia masa yang sangat panjang). Selama itu juga saya melihat banyak perihal amanah (bukan parti) yang tidak dihormati. Sdr tahu, kami harus merakam masa masuk bekerja setiap hari. Tapi saya tahu, ada yang meminta rakan lain yang masuk pejabat lebih awal  untuk bantu rakam masa, sedangkan mereka datang lewat. Ada yang masuk dan rakam waktu awal, tetapi selepas itu hilang ghaib di balik banyaknya hijab. Ada yang rakam waktu untuk hadir acara rasmi tapi hadirnya hanya untuk mendaftar, sebaik selepas itu mereka juga ditelan ke alam ghaib. Pelik. Untuk apa bermain-main dan mempermainkan amanah.  Untung apa bermain-main dan mempermainkan amanah.  

Comments

Anonymous said…
Bila hanya memandang dunia sebagai matlamat hidup.
Anonymous said…
MashaaAllah, masih ada manusia yang begitu. Penjajah pun tidak menganjurkan begitu apatah lagi anjuran agama kita..
Mawar said…
Sdr Anonymous
Saya sedih.
Mawar said…
Sdr Anonymous
Maaf, saya fikir penggunaan "masya-Allah" Sdr kurang tepat.
Anonymous said…
Jadi yang benar apa ya?
Mawar said…
Sdr Anonymous
Sepengetahuan saya, "Masya-Allah" untuk perihal keindahan. Sebaliknya, digunakan "Subhanallah". Cuba tanya Ustaz.