Sibuk tetangga Tionghua saya membersihkan laman menjelang CNY, sibuk saya membersihkan hp yang sudah tidak ada ruang untuk saya tambah apps untuk keperluan kerja. Merapikan banyak fail termasuk foto yang ratusan, memindahkannya ke pc, mungkin saja tangan tua saya akan menghilangkan banyak foto kenangan. Menjelang usia begini saya sudah hampir tidak peduli pada foto. Saya juga sebenarnya tidak gemar difoto (apa lagi swafoto). Saya teringat juga seorang tetangga di pejabat pernah berkata begini, tidak perlu difoto, simpan semuanya dalam dada dan ingatan. Bagaimana nanti bila lupa memadam semuanya. Lupa menjadi lara. Bagaimana.

Comments

Liza said…
Simpan mana yang terkesan dihati.
Anonymous said…
Time changes..we are not in the same league but friendship remains - fha
Anonymous said…
Manusia adalah kedinamikan..
Mawar said…
Sdr Liza
Benar, saya sudah terpadam semua, akhirnya!
Mawar said…
Sdr Anonymous
Life is a balance of holding and letting go - Rumi. Terima kasih.
Mawar said…
Sdr Anonymous
Kedinamisan yang dirahmati. Semoga. Terima kasih.