Saya bukan ahli agama. Pengetahuan agama saya juga sangat tohor. Dalam kedangkalan itu, saya sangat percaya kerja berdakwah adalah di tangan ahlinya. Kita mempunyai sehimpunan celebrities da'ie, malah barisan mufti yang terhormat. Sejauhmana pemencaran ilmu wahyu sampai dari qalbu ke qalbu? Dari dalam gua, saya impikan ahli agama yang tulus jiwanya untuk menyelamatkan kemanusiaan dan nasib kita nanti. Tanpa peduli keraksasaan siasah atau beda nama bangsa. Saya berdoa dari penjuru gua, ahli agama yang tulus pada lidah dan qalbu itu, dirahmati dan dimenangkan haknya.  

Comments

Liza said…
Mudah-mudahan dia masih di sini
Anonymous said…
Dia berbicara daripada hati nurani. Justeru, sampai ke hati nurani juga. InshaAllah dia terus dengan perjuangannya tanpa gentar kepada makhluk.
Mawar said…
Sdr Anonymous
Insya-Allah.