Saya diundang ke sebuah sekolah untuk acara penyampaian hadiah kecemerlangan pelajarnya. Saya terima dan kemudian baru terfikir-fikir. Saya diminta merasmikan dan menyampaikan hadiah. Saya bayangkan saya seperti YB. Aneh juga saya menerima undangan ini. Mungkin juga pertimbangannya kerana yang melamar adalah kenalan lama. Mudah mudahan kehadiran saya tidak membawa bayangan  terhadap sosok perasmi klise. Saya mahu datang dan berbahagi kejayaan. Tambahan, saya suka bau sekolah. Ya, saya mahu duduk di bangku panjang kantinnya nanti terlebih dahulu.

Comments

Anonymous said…
Semua orang pastinya ada nostalgia tersendiri sewaktu di sekolah. Termasuk naluri remaja yang mulai berkembang.
Liza said…
Seronok!
Saya baru pulang dari sekolah dan duduk dibangku panjangnya.
Apatah lagi guru besarnya teman lama! Yang mengayuh basikal dan saya memboncengnya!
Mawar said…
Sdr Anonymous
Jiwa remaja.
Mawar said…
Sdr Liza
Aduhai!