Sebelum meninggalkan ruang kerja lewat petang tadi, beberapa sahabat mengingatkan saya,  cuti umum Isnin nanti. Jangan masuk pejabat. Pesan mereka lagi. Ya, saya pun baru sedar. Saya fikirkan cutinya Selasa. Iya, selalu begitulah saya dimaklumkan berkali kali kerana pernah saya ke kampus dengan menjinjing bekalan seperti selalu dan mendapati fakulti gelap gelita. Saya fikir ada gangguan elektrik, rupa-rupanya  hari tersebut adalah cuti umum. Lucu saya ini, kan? Jarang saya menulis kelucuan saya di sini, walau sebenarnya saya ini suka berjenaka. Atau mungkin hanya saya sendiri yang merasakan ia menggelikan hati. Salam libur!

Comments

Liza said…
Memandangkan saya tinggal dan bekerja di negeri yang berbeza saya pernah seperti sdr. Bila Melaka cuti, Negeri Sembilan tidak. Boleh tahan juga memandu ketika itu, 50km sehala. Terus saya bersarapan di restoran makanan segera untuk memujuk diri, tidak lupa coklat dan aiskrim...hahaha..
Anonymous said…
Setiap orang ada upayanya untuk berlucu. Sdr juga tentunya. Saya percaya Sdr pasti memilih detik lucu yang mana mahu dikongsikan dengan khalayak. Sdr kan seorang yang sangat teliti dan berhati-hati.
Mawar said…
Sdr Anonymous
Sdr juga, saya percaya.