Kami kian berjarak. Saya sedar kabut tipis antaranya kian menjadi tabir hijab kenangan. Segala yang ada menjadi perca-perca delusi yang sangat remang. Saya akhirnya sendiri dan pasti merasakan ada yang hilang ketika saya menoleh ke luar tingkap kecil pesawat senja itu. Jalan berkeluk, tikungan di tanah beralun, angin yang ternyata membawa berita atau hawa yang bertukar nada. Semuanya berhimpun lama hingga kesedihan saya tumbuh menjadi gunung atau mungkin hiba saya merayap menjadi hutan belantara yang panjang. 

Comments

Liza said…
Dengan segala sebak, saya tinggalkan kenangan yang sangat menuntun. Dalam berjarak terasa dekat. Semoga nanti terbang lagi, mengubat rindu yang menggunung
Mawar said…
Sdr Liza
Insya-Allah. Mudah mudahan Allah kabulkan.
Anonymous said…
Saya bersetuju dengan Sdr Liza, dalam berjarak pun sering berasa lebih dekat walau sering tertanya-tanya sendiri. Ada keindahan tersendiri, dalam rindu.. lara yang indah
Mawar said…
Sdr Anonymous
Terima kasih. Memujuk sendiri.