Mendongak, langit yang lapang, berselang dengan awan yang kadang jernih. Maka semuanya menjadi cerah sesekali pula menyilaukan. Maka semuanya membuat saya lebih bersyukur, walau  dalam geram, jari yang masih kotor hampir menggenap seminggu. Menjengkelkan memang. Sama geramnya hati saya yang masih belum dapat menikmati bayangan risalah cinta yang harus sudah mula bertebaran dan masuk ke dalam jiwa-jiwa yang terpilih menjelang bulan hadapan. Sedihnya saya. Seperti bertemu antara kabut, hijab dengan mimpi. Dekat yang jauh, ya; dekat yang tidak mungkin dapat dipegang dan, jauh memang itulah hakikatnya. 

Comments

Liza said…
Baru-baru ini saya bermimpi menyelusuri kawasan yang berkabut tebal sebelum berjaya keluar mengikut cahaya yang menembusinya. Saya bersyukur dalam lelah yang panjang.
Anonymous said…
Musim baharu yang amat baharu. Fasa pembersihan seperti dijanjikan dalam Manifesto Perjuangan. Semoga tidak berasas dendam sebaliknya menegakkan undang-undang dan memelihara keluhurannya. Berikan masa kepada pemimpin pilihan rakyat.
Mawar said…
Sdr Liza
Antara kabut, antara cahaya... mudahah-mudahan Sdr akan selalu dituntun.
Mawar said…
Sdr Anonymous
Harus begitu dan kita terus menyimpan harapan.