mimpi

Satu ruang yang hampir kita tidak dapat menghalang sebarang bentuk kehadirannya, adalah mimpi. Segalanya boleh memasuki ruang pemilikan, bahkan menyertai kehidupan yang sedang berjalan. Tanpa perlu kunci atau izin ta'azim. Aneh, saya pernah bermimpi seseorang yang saya tidak pernah jumpa, kenal malah bercakap sama sekali, namun saya tahu akan kewujudannya. Freudian juga percaya, mimpi adalah projeksi hasrat yang banyak tetapi sangat jauh daripada nyata. Menarik sekali, ia semua sering saya tunggu kerana akan menjadi lingkaran ilham yang meriah dalam tulisan saya nanti. Ya, mungkin saja dalam berpergian (lagi) mimpi menjadi ruang bicara yang sangat rahasia. Sangat misteri. 

Comments

Liza said…
Mimpi sesungguhnya satu misteri Dr. yag sukar untuk diungkapkan dialam nyata.
Mawar said…
Sdr Liza
Terima kasih. Ruang rahasia.