Daripada mahasiswa

Hari ini saya genap 46 tahun. Dirai anak-anak mahasiswa dengan kejutan dan kek lewat petang di kamar kerja, membikin saya rasa mengada-ngada betul. Seperti orang lain, ucapan demi ucapan yang datang, saya aminkan sungguh-sungguh. Bukan mudah untuk orang mendoakan kita. Seperti selalu juga doa yang paling membuat airmata saya tak henti-henti mengalir adalah dari ibu yang melahirkan. Ia pasti dicemburui mereka yang sudah tidak lagi dapat menerima doa kudus dari dasar kalbu seseorang yang terlalu indah untuk dilukiskan. Satu ucapan indah yang juga saya terima adalah tamsilan mawar sebagai meraikan cinta Rasulullah. Ia sangat membahagiakan. Saya seperti dalam rangkulan cinta itu. Katanya, walau jauh tapi dekat. Benar, siapalah yang mengerti. Benar, siapalah saya yang selalu mahu berasa hati.

Daripada sahabat

Comments

Anonymous said…
Dirgahayu buat Dr Mawar yang sasterawan dan budiman. Puan dikasihi oleh semua yang di langit dan yang di bumi. Pautan kasih yang terangkai antara insan di sekeliling puan, mensyaratkan penghargaan yang melimpah tanpa puan pinta pun. Dirgahayu.. semoga puan terus menikmati rasa kasih dan sayang dalam keredaanNya
Mawar said…
Sdr Anonymous yang budiman
Alhamdulillah, terima kasih sedalamnya. Saya mengaminkan doa Sdr yang tulus. Doa yang sama buat Sdr juga.
Unknown said…
Ya, 27 Feb. sudah berlalu beberapa hari ketika saya menatap blog ini. Namun belum terlalu lewat untuk mengucapkan Selamat Ulangtahun Kelahiran. Doa saya, juga doa semua orang semoga Mawar dipanjangkan usia, dimurahkan rezeki, dipermudahkan segala urusan dan seumpamanya. Aamiin Ya Rabbalalamin.
Mawar said…
Sdr Nasruddin @ guruku,
Terima kasih. Aamiin atas doanya. Ia sangat saya hargai.