Ujian datang dalam pelbagai rupa. Begitu juga wajah rezeki yang Allah anugerahkan. Jumaat lalu, saat saya  bersyukur Allah masih berikan kesempatan umur yang panjang, Allah datangkan ujian bersama. Tangan AM yang pernah patah hampir setahun yang lalu, patah sekali lagi. Antara geram dengan simpati, saya melihat AM dengan seribu belas. Jatuh lagi di padang sekolah. Allah, ya Allah. Mendapatkan rawatan yang terbaik, kami akhirnya dipertemukan dengan pakar tulang yang pernah saya tahu namanya, Prof Dr Zairul Nizam Zainol Fithri, terkait dengam Misi Aman Palestin. Alhamdulillahi rabbil alamin. Saya terus memanjangkan doa, AM mendapat penyembuhan yang cepat daripada kepakaran Prof Zairul. Saat menulis ini, saya meninggalkan sementara AM dan Zahar di wad Rosemary, Salam. Hanya Allah yang tahu apa dalam dada saya sekarang.  

Comments