Alice Munro

 
 Penulis cerita pendek, 82 tahun kelahiran Kanada ini dianggap master of the contemporary short story  ... finely tuned storytelling, which is characterised by clarity and psychological realism, oleh pihak Swedish Academy. antara catatannya yang saya suka, I would really hope that this would make people see the short story as an important art. bermula dengan Dimensions of a Shadow (1950) dan yang terkini Dear Life (2012).
 
 ~ Alice Munro, penerima Hadiah Nobel Kesusasteraan 2013 ~ 

Comments

Unknown said…
tentunya beliau seorang tokoh penulisan yang hebat! kelihatan muda walaupun sudah meniti usia emas.
Mawar said…
Wan Zul
menulis petua awet muda!
Rositah Ibrahim said…
As salam.
Tahniah atas pencapaian terbaru. Ucapan yang terlewat meski beritanya sudah diketahui sebaik diumumkan.

Alice Munro.....hmmm.....lambat lagi baru saya boleh baca hasil penulisannya! Anak saya di Kanada membelikan buku beliau untuk saya, dan saya harus menunggu cuti semester baru dapat bukunya!
Mawar said…
Itah
Wa'alaikumussalam
Alhamdulillahi rabbil alamin. terima kasih. bagus sekali dapat buku dari negara asal penulisnya!