Alif Matiin atau ejaan sebenarnya Aliif Matiin, sudah mula buat sujud syukur seusai solat. kami mengasuhnya untuk selalu berterima kasih kepada Allah atas segala yang diberikan melalui sujud syukur. sepatah kata bapaknya, walau dapat musibah pun kita harus buat sujud syukur kerana kita lebih dekat dengan-Nya. semalam selepas solat maghrib saya bertanya untuk apa sujud syukurnya kali ini. anak saya dengan riang menjawab sebab Alif happy, sebab Alif pandai buat kerja sekolah, sebab baju sekolah Alif tak kotor.... saya suka gambar ini. ia pernah saya gunakan dalam entri september 7, 2012.

Comments

Nur Imans said…
saya tak pernah gagal membaca entri cik mawar.Saya selalu dpt rasa entri cik mawar sampai ke sudut hati saya.Cara Cik mawar melihat sesuatu dan berfikir akan sesuatu sangat mengagumkan saya.teruskan menulis, saya amat menghargainya...
Anonymous said…
Salam sejahtera

Dr. Mawar yang dihormati,

Kebaikan sesuatu perlakuan adalah perkara yang baik untuk tatapan bersama. Tetapi, alangkah lebih baik jika perlakuan-perlakuan baik itu disimpan menjadi rahasia kita dengan Allah SWT.

Memang benar kita mau mempamerkan kebaikan itu agar dapat dituruti insan lain, tetapi kadang waktu paparan-paparan sedemikian bisa saja mengundang seribu perasaan pada yang membacanya.

Mohon maaf, ini bukan teguran tetapi peringatan untuk diri saya sendiri.

Dengan hormat,
Ikhsaan
Mawar Safei said…
Cik Nur Imans
alhamdulillahi rabbil alamin.
terima kasih.
Mawar Safei said…
Sdr Ikhsaan
terima kasih atas catatannya.
"... mengundang seribu perasaan pada yang membacanya" : saya sangat setuju. sementara saya suka mencatat. masing-masing ada ruang sendiri.
RayyanZilfi said…
Duhai AM! Saya kini seorang yang beransur tua...sebak seketika.semoga cahaya dariNya sentiasa menyinari kehidupan AM dan Mawar.
Mawar Safei said…
Rayyan
semoga kita semua dijuruskan jalan ke syurga!