Ini hadiah buat Zahar yang menyambut hari lahirnya esok. antara istimewanya Zahar dalam hidup saya ialah banyak cerpen yang saya gubah adalah hasil perbahasan antara kami. cerpen ini salah satu daripadanya.  latarnya sewaktu kami bercuti april lalu (rujuk entri blog 29 april 2012). Saat Tali Busur Merentang disiarkan hari ini, 12 Ogos 2012 di Berita Harian. alhamdulillahi rabbil alamin.

nota: teknik dialog watak dalam cerpen ini saya sendengkan dan tidak menggunakan tanda ikat seperti biasa. malangnya tanda sendeng itu tidak kelihatan apabila cerpen ini disiarkan. mungkin sahaja ia sedikit mengelirukan...

Comments

Tahniah, kanda Mawar. Terusik sukma membacanya.
ardisia said…
kena cari surat khabar lama!nak gunting.nak simpan.lupa beli.hmmm...pun begitu saya masih sempat membayangkan yang wanita di dalam gambar itu ialah Catherine Zeta Jones versi bertudung!hihihi!!
Mawar said…
Salha adindaku
kanda pulangkan puji-pujian kepada-Nya jua! alhamdulillahi rabbil alamin.
Mawar said…
Ardisia
ada TIGA wanita bertudung. yang mana satu? dua yang di kanan atau satu yang di kiri :-)
ardisia said…
betul betu betul! saya pun terfikir tadi,tapi sengaja.Mesti Mawar tanya yang mana satu.yang sedang tersenyum.yang di kiri itu kelihatan muka lebih berisi berbanding semasa jumpa di PBAKL tahun lepas.Hahaha!
Mawar said…
Ardisia
yang di kiri itu bertambah tambah berisi mukanya! :-)