Oh Alif Matiinku! selain selalu mendampingi saya di penjuru dapur dengan apronnya, Mohican saya ini juga akan selalu di sisi saat saya menilik muka di hadapan cermin almari solek. ketika saya mengenakan vitamin e, Mohican bertanya bermacam-macam perkara. mengapa harus sapu vitamin e di pipi atau dari mana vitamin e ini. seharusnya saya menjelaskan semua keanehan di mata anak saya itu dengan keghairahan mencurah ilmu. tapi selalu juga saya menepis dengan alasan, "kita sudah lambat, my dear". dan pernah saya menjawab, eh ini hal ehwal woman. si bujang ini cepat melenting seraya berkata, "Alif Matiin human juga, mummy!" heeee...

Comments

CIK NEEYA said…
bijaknya Alif Matiin.. lama tak jenguk blog Dr.. Semoga Dr sejahtera bersama keluarga :)
Mawar said…
Neeya

ya si bujang saya semakin bijak berhujah seperti Makcik Neeya juga... terima kasih sudi ziarah dan mendoakan kami. saya pulangkan doa yang sama buat Neeya. selamat menempuh minggu ujian!
Mawar said…
Itah,
rasanya Alif Matiin, tidak berapa dengar perkataan "woman" tu. tapi memang "cute" bila dia sebut "human". kami berdua ketawa terbahak-bahak depan cermin.
Salam Mawar,
Wah.... itu rahsianya ya kulit wajah Mawar tampak rumaja sejak dahulu! Vitamin E rupa-rupanya!
Mawar said…
Lily
alhamdulillahi rabbil alamin. antara rezeki yang Allah berikan. saya bersyukur atas apa sahaja yang dikurniakan, sahabat.

take care!
ardisia said…
hahaha!!!saya senyum sendirian membaca catatan ini. Duhai Alif Matiin.