Kami ke acara sukan sekolah Alif Matiin. ini kali pertama dan terakhir sebelum Mohican ke sekolah betul tahun depan. ya, saya tidak selesa untuk ke acara padang yang ternyata panas, ramai orang dan mengambil masa yang lama. apalagi Mohican tidak berapa sihat. seusai acara ketiga yang disertai, lari berhalangan (mendapat tempat ketiga), kami menghala ke poliklinik. sementara menunggu giliran masuk berjumpa doktor, saya menimbang-nimbang kembali. apa yang tidak kenanya dengan acara sukan? bukankah ia satu memento dalam kehidupan seorang murid sekolah. anak saya dalam kumpulan sukan Saidina Ali. baju sukannya berwarna biru. o, saya baru teringat, saya juga di rumah biru waktu di sekolah. hah, saya juga bermain bola jaring dan pernah mewakili sekolah. acara sukan, memanglah dalam keadaan panas, ramai orang dan mengambil masa. memang tidak selesa tapi ia satu kepuasan. saya segera ingin memeluk Alif Matiin yang berjaya membawa balik piala tempat ketiga tarik tali di samping johan acara kasut gergasi! syabas sayang mummy! ya, mummy memang sudah jadi orang tua!

Comments