Saya menyediakan juadah untuk tetamu istimewa malam nanti. dari jendela dapur yang terbuka, saya melihat rama-rama yang cantik sedang membuka sayap kecilnya dan sesekali singgah di daun pandan dan limau kasturi di penjuru taman kecil dapur kami. ah, mata kanan yang berkelip sekian minggu dan munculnya si rama-rama yang riang petang ini, membuat saya tidak sabar bertemu sahabat lama  sejak zaman tadika! bonda bersyukur panjang apabila saya khabarkan berita bahagia ini. Allah Maha Besar dan saya memohon keampunan. terlalu banyak kekhilafan yang saya lakukan sedang Allah memberikan saya terlalu banyak nikmat. ampunkan saya ya Rabb!




Comments

ardisia said…
Assalamualaikum!
Dr Mawar, mata saya sebentar tadi berkelip-kelip juga, tapi tak jumpa sesiapa pun kecuali piza!Bukan saya yang masak, tapi papa John(anak-anak buah dia).
Mawar said…
Ardisia
kelip kiri atau kanan?
ya, sebelum jumpa kawan lama ini, mata kanan saya berkelip begitu kerap hampir tiga minggu!
ardisia said…
dah lupa kiri ke kanan,insyaAllah esok berkelip-kelip lagi.hmm...saya ini kalau lalu Kg Kelip-Kelip dalam perjalanan ke Sekinchan,mesti secara spontan nyanyi"Kelip-kelip ku sangkakan api..atau..tiap hari melintas di sini..".maaf Dr Mawar, nak berhenti merapu dah.