Atau hanya saya seorang merasakan, saat menyelak takwim di buku catatan harian, melihat susunan bulan adalah seperti melihat susunan mingguan. masa sangat cepat geraknya. pernah saya menanggap, masa sangat meletus. baru rasanya menulis entri hujung minggu lalu, saya sekarang menulis entri hujung minggu ini pula. dan kali ini hujung minggu yang panjang dengan tugasan yang sedia menanti. saya menyediakan makan tengahari dan menanti tetamu yang tidak pasti datangnya. kali ini memilih hidangan meja di taman kecil, saya cepat mahu membaca surah ar rahman yang saya cinta, dan tumbuh-tumbuhan yang melata serta pohon-pohon kayu-kayan, masing-masing tunduk menurut peraturan-Nya. Dan langit dijadikan bumbung tinggi, serta Diadakan undang-undang dan peraturan neraca keadilan, supaya kamu tidak melampaui batas dalam menjalankan keadilan; dan betulkanlah cara menimbang itu dengan adil, serta janganlah kamu mengurangi barang yang ditimbang. ya, banyak yang dituntut kesetaraan dalam hidup, termasuk memahami secara saksama tetamu yang diundang pasti punya alasan membuat kami terus menunggu dan menunggu. o Allah, saya mahu betulkan kaedah menimbang yang saya gunakan...

Comments