Saya sangat senang dengan pantai. samudera sering mengajak jiwa kita untuk berdamai. menarik juga untuk hadir syarahan profesor kali ini, walau masih banyak kerja yang harus segera diselesaikan. saya akan hadir. saya percaya ia antara perjalanan untuk saya lebih mengenali al-Mughni, Yang Maha Memberi Kekayaan. kayakanlah kami dengan keperluan pada-Mu, dan jangan miskinkan kami dengan ketiadaan keperluan kepada-Mu.

Comments

Nai Abu said…
Rasulullah s.a.w. pada penghujung hayatnya, pernah memanggil menantu baginda iaitu Sayidina Ali bin Abi Talib. Baginda mewasiatkan kepadanya: Wahai Ali! Jika berlalu dalam kalangan orang Islam 40 hari, mereka tidak hadir dan duduk dalam majlis ilmu, maka orang itu akan menghadapi dua akibat buruk. Pertama hatinya menjadi keras (sukar untuk menerima petunjuk llah atau segala kebaikan) dan kedua berani pula melakukan dosa-dosa besar.

ps: Segalanya kerana Allah.
Mawar said…
Nai
terima kasih atas pencerahannya.
salam.nice post.

besarlah harapan saya untuk admin blog ini supaya me'link'kan blog saya pada blog ini.cukuplah sekadar pautan itu.dan saya sendiri pun sudah linkkan blog ini di dalam blog saya.

moga sama2 dpt kongsi ilmu utk menegakkan Islam dan meneruskan hunusan pena2 dakwah.

apa2 pun semuanya tertakluk kepada admin blog ini sama ada handak bersetuju dgn perkongsian ini atau tidak.

sama2 dpt manfaat.

boleh lawati saya di

http://nuruddinazrizulkifli.blogspot.com/