Ya Badi', Yang Maha Pencipta, anugerahkan kami ilham dan keupayaan menulis, menghasilkan karya yang menggerakkan kebaikan dalam jiwa mereka yang membacanya.

Ya Baqi, Yang Maha Kekal, sesungguhnya kehidupan kami ini hanyalah sebentar dalam perjalanan kami menuju kehidupan yang kekal. maka selamatkanlah kami di sepanjangnya, ya Baqi.

Ya Warith, Yang Maha Mewarisi, panjangkanlah nikmat dan manis iman ini dalam hati anak-anak kami. semoga mereka bertaqwa dan mewarisi syurga-Mu, ya Allah.

Ya Rasyid, Yang Maha Tepat Bertindak, dengan al Quran-Mu kami dibimbing. dengan nama-Mu kami memulakan pekerjaan dan menekuni apa yang kami usahakan. rahmati kami, ya Rasyid.

Ya Sabur, Yang Maha Penyabar, benarlah, menahan amarah dengan sabar adalah seperti mengawal kuda yang liar. lembutkan hati kami. jernihkan perasaan kami. tenteramkan nafsu kami. sebagaimana sabarnya Engkau terhadap penentangan kami, asuhlah sabar dalam diri kami. ampunilah kami. golongkan kami dalam kalangan hamba-hamba-Mu yang sabar. bukankah kebaikan-Mu atas kesabaran kami melebihi penderitaan yang dialami. ya Sabur, hiburkan hati kami dengan sifat sabar!



Comments