Saya pernah bercita-cita mahu jadi penyiasat!
saya ingat saya menyimpan sebuah buku nota yang mencatat peralatan penyiasatan saya seperti kamera, alat perakam dan pasti buku catatan itu untuk menjalankan kerja. membaca 5 novel pemenang tekal HSKU ini, Sri Rahayu Mohd Yusop, membuat saya kembali mencari buku nota lama itu...di mana ya?

Comments

Assalammualaikum, Dr.

Catatan Dr. ini mengingatkan saya kepada kegemaran atau hobi sewaktu di sekolah rendah dahulu. Saya amat meminati siri penyiasatan Enid Blyton dan beberapa siri lain. Namun, minat saya terhadap siri sebegitu agak pudar apabila saya meningkat usia di sekolah menengah.

Dr. suka kisah-kisah penyiasatan, maka Dr. suka menyiasat?
Mawar said…
Salam Wardah yang bijak memerangkap,

ternyata awak pun ada gaya seorang penyiasat! mmm, saya bukan suka menyiasat, cuma saya selalu "dipaksa" untuk menyiasat oleh cuaca keadaan dan keanehan suasana... :-)
hasni hanna said…
Salam manis Dr.Mawar,

Apa khabar? Rindunya pada dr. :)
Jemput ke rumah baru saya di

www.cintapyaar.blogspot.com

teratak lama menjadi kenangan atas sebab-sebab tertentu.

~Seronok membaca novel penyiasatan, otak sentiasa memerah keringat agar cepat tangkap akan klu-klu yang dikisahkan. Cuba menulis genre penyiasatan pula... ya Dr, ya Wardah. :)
Mawar said…
Hanna
saya sudah ke rumah baru!
hasni hanna said…
Terima kasih Dr.Mawar :)
Salam Dr. Mawar,

Terima kasih kerana sudi melawat blog kecil saya.

Sri Rahayu Mohd Yusop
Mawar said…
Salam Cikgu Sri Rahayu,
senang hati saya menerima kedatangan guru yang sangat kreatif menulis novel yang bagus-bagus dan mencerahkan! terima kasih Cikgu.