Dalam cerpen terbaru saya "Dia Dari Penjuru Tahun Lalu" (Mingguan Malaysia, Mei 4 2008), watak nenek-nenek profesional tinggal di sebuah kawasan seperti rumah percutian. Tasik Matahari, Taman Seribu Bunga dan sekawan merpati adalah sahabat mereka. Fariza bertanya, adakah ini tempat kita nanti. Saya langsung berdoa!

Comments

Saya pernah singgah di rumah lili ungu itu. Kau ingat rumah tua yang membuat kita ketawa bergembira sambil menabur buji-biji gandum dan sejenis benih mentari gugur di kepala kita? Wiilee ketawa kecil. Noni tersedak. Kami warga tua dengan halaman rumah memamnjang di celah-celah taman bersebelahan gereja, berakhir dengan terusan di depan jalan Pelican Strout. Wah , Mawar ku tetap saja ceria indah berseri. Kami rindu dengan Mawar merah jambu di pipimu.
salam dari www.senirupasiti.blogspot.com
Mawar said…
Bonda Siti,
terima kasih kerana selalu mengingati. bonda juga begitu, sering di sini - dalam hati.
Anonymous said…
Rasa nyaman je masuk blog ni. Nostalgik juga. Tambah dengan senyuman tuan yang manis dan lembut..... Menghilangkan gundah gulana. Wow!
Mawar said…
Kak Min,
terima kasih singgah. hey, saya sedang membaca penawar... ia lebih lagi mengamankan jiwa. tapi sering juga terbayang hamzah yang memujuk tu. aduh!
Anonymous said…
tersesat ke daerah ini rupanya memberi satu hikmah yer...terasa aman menerjah blog ni...
Mawar said…
Salam Cikgu Den,
kita mesti kawan lama... UKM ya?
NONI ZHULAILY said…
Salam cikgu mawar,
ini kali keempat saya singgah di sini. betullah kata kak min. semoga cikgu mawar berjaya dalam bidang yg diceburi.....
FROM : ZULAIKHA KAMAL
Anonymous said…
salam, lama tak ke sini. harapnya dr sihat sejahtera. Tahniah utk cerpen itu. Saya akan lapor diri 1 Julai di shah alam. Jika diizinkan Allah, saya akan usahakan utk bertemu dr ya.
Mawar said…
Salam Ina
wah, bagus tu. untuk ke shah alam dari selatan akan pasti lalu bangi. singgah yuk!
Mawar said…
Hai Zulaikha
terima kasih kerana ke mari. rajin menulis ya!
noi said…
Salam dik mawar,

Alangkah indahnya jika kita singgah ke rumah "berbunga" itu saat dan ketika ini, bukan waktu tua nanti. Jom pi sama-sama.

Kak noi
Mawar said…
Salam Kak Noi,
boleh, jom!