Saya jarang sekali mahu mengulang letak foto di sini, berselang hari. Tapi yang ini amat menyihir. Saya seperti menyertai sepinya. Saya mengiringi sendirinya. Saya ikut serta rusuhnya di ranting paling hujung, sepertinya ia mahu melingkari langit yang bukan biru mahupun ungu. Dalil obsesi, saya menampal foto magis ini di cermin telefon tangan dan cermin komputer riba dan komputer di kamar kerja, di rumah juga. Biar saya terus mendengar deru dan tala dari perbukitan, dari perahu, dari banir atau sukmanya yang bisu.  

Comments

Anonymous said…
Subhanallah...keindahan yang menyimpul seribu makna.
Liza said…
Pelbagai tamsilan boleh di dapati dari pohon ini,
Anonymous said…
Sesungguhnya, di saat menatap warna dan ciptaan Tuhan yang ini, kesepian itu mencengkam sehingga ke dalam sanubari paling dalam. Meski berjarak dan bersunyi, tetap ada di dalam sukmanya.
Mawar said…
Sdr Anonymous
Subhanallah.
Mawar said…
Sdr Liza
Banyak yang disimpan lama.
Mawar said…
Sdr Anonymous
Tetap ada dalam sukma.
Dr Mawar,
Foto yang mengilhamkan; betapa agungnya kasih Tuhan!
Mawar said…
Dr Kay
Subhanallah!