Sepanjang petang yang lapang. Beginilah kampus jika menuju cuti hujung minggu yang panjang. Usai kuliah saya menjelang Zuhur, saya menyelinap ke ruang sendiri. Menyudahkan apa yang ada di atas meja kerja, menjinjing sebahagian untuk dibawa pulang. Ya, bukan cuti sebenarnya, banyak kerja membaca dan menulis yang harus dirapikan sebelum minggu baru bermula lagi dengan pelbagai ceritanya. Semester baru saja bermula dan saya tidak dalam semangat cuti. Saya tidak berhasrat menyertai jalanraya yang penuh juga.  Memang aneh apabila rutinitas tidak lagi seperti selalu. Tapi memang begitulah nantinya. Kita akan ditinggal pergi. Mendoakan semua yang keluar kota, dirahmati dan berbahagialah. 


Comments

Anonymous said…
Layar kapal berkeluk-keluk,
Sauh dibungkar di tempat tenang,
Yang tinggal hati tak elok,
Yang pergi hati tak senang
Mawar said…
Sdr Anonymous
Bila sampai waktu ...
Akmar said…
Assalamualaikum Dr.

Lama tak bertanya khabar.
Moga Dr di rahmati Allah selalu.

Salam sayang,
Akmar dan Adriani Danisha.
(n_n)
Mawar said…
Wa'alaikumussalam
A n A
Terima kasih atas ingatan yang berpanjangan ini.
Saya turut berbahagia untuk mendoakan kesejahteraan
Sdr sekeluarga. Hingga jumpa...