Pesanan si bulan penuh di jendela malam datang menyinggah: Dan pada sisi Allah kunci-kunci semua yang ghaib; tidak ada yang mengetahuinya kecuali Dia sendiri dan Dia mengetahui apa yang di daratan dan di lautan, dan tiada seheai daun pun yang gugur melainkan Dia mengetahuinya dan tidak jatuh sebutir biji pun dalam kegelapan bumi, dan tidak sesuatu yang basah atau yang kering melainkan tertulis dalam kitab yang nyata (al An'am: 59).
 
Saya merenungnya lama dan menekuni apa yang berlaku kelmarin di kamar kerja. Tragis namun introspektif. Saya berdoa dia diampuni dan dirahmati dengan pertaubatan....Allah!


Comments

Anonymous said…
Assalammulaikum Dr, lama tidak meninggalkan nota disini.Selalu hanya singgah membaca melapangkan minda yang sarat.Alhamdulillah saya sudah selesai perjalanan PHD. Blog ini selalu memberi inspirasi menulis. Rindu kuliah Dr Mawar.

#Diana
#UKM2006-2009
Mawar said…
Wa'alaikumussalam
Bakal Dr Nordiana

Masya Allah tabarakallah! Tahniah!
Mudah mudahan jalannya lebih mudah. Mudah mudahan Allah menerimanya sebagai sebuah penyerahan.
Anonymous said…
Doakan perjalanan ilmu saya terus dipermudahkan...inshaAllah ilmu ini akan dimanfaat untuk semua....menjadikan Dr Mawar sebagai inspirasi.....jika tiada rezeki telah ditetapkan, inshaAllah saya akan ke negeri pantai timur UMK....doakan ya....

#diana
#ukm 2006-2009
Mawar said…
Nordiana
insya Allah dipermudahkan. Berikhlas dengan kerendahan hati.