FB saya sudah bertahun-tahun terkubur. Sekarang ruang sosial maya saya adalah di WA (TG yang semakin saya mahu kuburkan juga). Ada yang saya hubungi secara peribadi atau dalam  kumpulan. Tapi kumpulan-kumpulan yang saya sertai juga rupanya tidak ubah seperti FB yang sesak dan sering membuat saya keliru. Ada yang saya biarkan saja apa yang masuk ke dalam kantung pesanan. Ia datang seperti angin dan cepat pula perginya. Selebihnya, ada kumpulan yang saya manfaatkan sebaiknya untuk tujuan kerja dan ruang menambah iman. Sepatah kata Zahar, kita sudah harus bersikap selektif apabila usia semakin bertambah. Mengapa? Tidak semua yang kita perlukan lagi dengan baki masa yang kita punya. Maka, maafkan saya jika banyak yang sudah saya tinggalkan. Sahabat yang masih setia adalah dia yang datang mengetuk pintu setiap usai subuh dengan surah suci atau yang menjenguk setiap pagi jumaat dengan risalah mulia. Atau ada yang sekali sekali datang menguji di tikungan antara ketaatan dan kederhakaan saya terhadap Allah. Terima kasih kerana hari demi hari sahabat datang membantu saya untuk lebih dekat dengan Allah dan Rasulullah. Mudah-mudahan kita terus bersahabat dan menjadi tetangga di sana. Allah ya Allah. Foto lama dari pantai kegemaran saya. 

Comments