Sejak setahun ini, cita-cita Alif Matiin masih sama, menjadi architect n chef (jika diMelayukan jurubina dan tukang masak? juru masak? pemasak [Kamus Dewan]). saya percaya melalui kawasan pembinaan rumah setiap hari  untuk ke sekolah, memunculkan minatnya. begitu juga dengan kegemarannya membantu saya memasak. malah dia punya apron sendiri yang digantung di penjuru dapur. sejak rancangan memasak kian masyhur, Mohican saya itu mahu dipanggil sebagai master chef. saya percaya cita-cita anak-anak akan terus tumbuh dengan masa. doa saya Alif Matiin berjaya dalam apa juga lapangan yang dimasuki. saya ingin sekali bercerita kepadanya malam nanti tentang Rasulullah, yang turut membina masjid sewaktu mula tiba di Medinah dan mudahnya  baginda ke dapur membantu Aisyah apabila masakan belum tersedia di meja. Allah, saya mahu Alif Matiin mencintai Rasul-Mu menerusi cita-citanya itu!



Comments