Mac 8 merupakan hari wanita sedunia. saya memanfaatkan hari itu dengan bermalam bersama-sama ibu mertua yang uzur di hospital. keesokannya saya menyambut pagi rabiulawal 12 dengan salawat buat Rasulullah yang saya cinta (terus bertanya diri, apa tanda saya cintakan Habibullah itu?) seperti tahun sudah saya membaca lagi al Amin, sirah panjang baginda tulisan indah ayahanda A Samad Said yang sedang berjihad untuk bahasa Melayu kami. menghimpunkan dua perasaan pada tarikh itu saya mahu merakam catatan ini, malam mempunyai kawan, pagi segar mengasihi alam begitu syahdu sepoi angin dalam hati, tersembunyi dari mata, tergerak di lidah Khadijah tidak bertanya, Muhammad s.a.w. tidak menduga, tapi terasa ada mega yang sentiasa bersuara, sesekali menjadi embun nikmat (al Amin, 1999: 50)...

Comments

ct_saggie said…
slm...
hai dr.mawar,,
kenal saya tak...
Mawar said…
Ct
ya, pasti masih ingat!