Hujung minggu ke dapur, saya akan membuka buku resepi. Sudah lama mahu mencuba yang ini. Mudah dan cepat menyediakannya. Dan ia mengajak kreativiti saya bersama. Bumbunya saya ragamkan, boleh ditukar ikut rasa - ayam masak lada hitam, tuna atau campuran sosej, brokoli dan lobak merah. Untuk dasarnya: tepung gandum 500g + mentega 250g + air/susu. Uli hingga jadi doh, simpan bertutup dalam peti sejuk selama 1 jam. Kemudian terapkan bulat mengikut acuan quiche, bakar selama 30-40 minit. Isikan bumbu dan bakar lagi sekitar 20 minit. Mudah sekali! Jika mahu ikut rasa asalnya, bumbu ditambah dengan siraman krim+telur dan taburan keju cheddar+daun ketumbar. Jemput makan ya!

Comments

ardisia said…
Ya, saya nak makan, yang 2011 punya!Hehe..
Mawar said…
Ardisia
ya, saya akan bakar quiche 2011 dalam masa terdekat! yeh.